Szybkie czytanie – Must Have pracownika biurowego
Po co czytać szybciej? Komu przydaje się szybkie czytanie? Czy to dobre tylko dla uczniów? Jeśli zadajesz sobie te pytania to świetnie trafiłeś. Dziś opowiem, jak umiejętność szybkiego czytania pomoże Ci, jeśli jesteś pracownikiem biurowym!
Poznaj Marcelinę.
To jedna z moich pierwszych klientek w Rzeszowie:
Rozpoczęłam staż w urzędzie, w rodzinnym mieście. Jeszcze w jego trakcie zaryzykowałam i udało mi się, co prawda za drugim razem, wygrać konkurs w naborze do pracy w urzędzie. Pierwsza poważna praca, spory stres. Właściwie nikogo nie znałam. Na szczęście miasto dobrze znam ze studiów.
Pierwsze tygodnie i miesiące strasznie przeżywałam. Sporo sympatycznych ludzi dookoła, ale praca nie do przerobienia. Do tego tempo niesamowite. Trudno było nie zabierać papierów do domu. Pracowałam właściwie z krótką przerwą na sen.
Po kilku latach mały awans w pracy i mała stabilizacja w życiu osobistym.
Awans, tak to rozumiałam, to większa odpowiedzialność i większe zobowiązania… i więcej pracy do domu. Tylko, że już nie mieszkałam z koleżankami, a trudno jest nie mieć czasu dla bliskiej osoby. Wracać sprzed laptopa w biurze i siadać przed laptopem w domu.
Pierwszy poważny kryzys.
To wtedy koleżanka opowiedziała mi, że jej syn chodzi na kurs szybkiego czytania i technik efektywnego uczenia się. Kinga dodała, że jej syn dużo mniej siedzi teraz nad książkami, ale ma świetne oceny i jest doskonale zorganizowany.
Pomyślałam, że warto spróbować! Zdecydowałam się na zajęcia w grupie – bo praca z czterema innymi osobami, to prawie jak zajęcia indywidualne.
Trenerka z pasją i zaangażowaniem prowadziła nas przez kolejne techniki, pokazywała kolejne narzędzia, wyjaśniała nowe sposoby efektywnej pracy z tekstem.
To było niesamowite!
W zasadzie już po pierwszych zajęciach czytałam 2 razy szybciej! Czas pracy z dokumentami skrócił mi się niesamowicie.
A każde kolejne zajęcia to nowe umiejętności. I coraz lepsze tempo czytania. Czytania ze zrozumieniem, rzecz jasna.
Techniki, które poznałam na kursie posłużyły mi do przewartościowania czynności, które wykonuję. Potem bez problemu przeorganizowałam się. Radykalnie poprawiłam swoją efektywność. Ogarniam wszystko to, co codziennie wpływa z pocztą na moje biurko. Kilkadziesiąt dokumentów o różnej wadze i różnej liczbie stron.
Do tego dekretacja i moje propozycje działań.
Podpowiedzi aktów prawnych, czasami nawet jakieś fragmenty odpowiedzi czy decyzji.
I skończyłam z siedzeniem nad służbowymi papierami w domu. W domu jestem z rodziną. I robię najlepsze francuskie naleśniki w tej części świata… – nie tylko ja tak uważam.
###
Szybkie czytanie – idealne dla urzędnika i każdego pracownika biurowego
Historia Marceliny jest jednym z wielu dowodów na to, że umiejętność szybkiego czytania i efektywnej pracy z tekstem to świetne rozwiązanie dla osób dorosłych, które na co dzień pracują z dużą ilością dokumentów.
Sama przez kilkanaście lat pracowałam w Urzędzie Miasta – wiem, jak ciężka to praca.
Wiem doskonale, co znaczą sterty dokumentów na biurku. Konieczność opracowania informacji i prezentacji. Właśnie dlatego Kurs szybkiego czytania i technik efektywnej pracy z tekstem polecam każdemu pracownikowi biurowemu i urzędnikowi.
Informacje o Kursie znajdziesz TUTAJ
Jeśli chcesz szybko poprawić swoje tempo czytania zajrzyj TUTAJ
A jeśli masz ochotę dowiedzieć się, jak szybko poprawić efektywność pracy intelektualnej – zapraszam TUTAJ
Masz pytania? Napisz do mnie!